17 dezembro 2021

Beowulf + Malus: Book reviews / Críticas a livros

And today, for something completely different” here are a couple of graphic novels reviews that I wrote a long time ago. I have left behind the days of writing book reviews for about fifteen years now, which I did mainly for a few portuguese comics publications and two of the then most proeminent comics related websites (i.e. Bedeteca de Lisboa and Central Comics), and have since focused on contributing to the comics market in other ways. However, when a publisher gifts me with a book I feel obliged to give it some feedback and, hopefully, with my critical appreciation, validate their courtesy; hence, I gathered my most recent review, for Ala dos Livro’s Beowulf (2018), by Santiago Garcia and David Rubín, and my previous one, for Mmmnnnrrg’s Malus (2005), by Chris Webster, in this reviews post in TágideBD. English speakers, please translate via Google - pleasant read!

E agora, para algo completamente diferent”, aqui estão duas resenhas que eu escrevi sobre novelas gráficas há muito tempo. Deixei para trás os meus dias de escrever críticas de livros já há cerca de quinze anos, o que fiz principalmente para algumas edições de banda desenhada portuguesas e para dois dos então mais proeminentes sites de banda desenhada (i.e. Bedeteca de Lisboa e Central Comics), e tenho me concentrado desde então em contribuir para o mercado de BD por outras formas. No entanto, quando um editor me oferece com um livro sinto-me obrigado a dar-lhe feedback e, espero, com meu apreço crítico, validar a sua cortesia; portanto, reuni a minha resenha mais recente, sobre Beowulf (2018) da Ala dos Livros, por Santiago Garcia e David Rubín, e a minha anterior crítica, sobre Malus (2005) da Mmmnnnrrg, por Chris Webster, neste post no blog TágideBD. Boas leituras!

Sem comentários:

Enviar um comentário

comentários!?