25 outubro 2014

Sketch 46 / Esboço 46 - 25th AmadoraBD

Similar to a long workout after weeks of leisure, sketching autographs at 25th Amadora BD was hard work. Last time was two years ago, but I felt that drawing frequently since then enabled me to better job this time. Although I didn´t snapshot all of them, it averaged one inked sketch every 10’ or so, for about 20 sketches during a 2h session that went on overtime for double that amount.
Big THANKS to everyone that stopped by – especially those that were kind enough to buy a publication of mine for me to sign. I hardly looked up from the table but think everyone got a sketch.

Tal como um longo exercício após semanas de ócio, desenhar autógrafos no 25º Amadora BD foi tramado. A última vez foi há dois anos, mas senti que desenhar regularmente ajudou-me a fazer agora um melhor trabalho. Apesar de não ter fotografado todos, atingi uma média de 12’ para cada, para cerca de 20 esboços durante uma sessão de 2h que se estendeu ao dobro.
Muito OBRIGADO a todos os que lá passaram – em especial a quem se prestou a comprar uma edição minha para eu assinar. Pouco pude levantar os olhos da mesa, mas penso que ninguém saiu sem um desenho.


First, here’s a pre-con drawing of Scorpion for Rodrigo, with thanks for making the trip to see me there. The following ones are a selection of snapshots from the sketches I drew at the show; I was asked to draw X, Batman, Catwoman, and occasionally Punisher, Daredevil (two pieces that I regret not photographing, because they turned out the best – maybe they’ll turn up around the web?) and Darth Vader (my last one of the day).

Primeiro, deixo um desenho pré-festival com Scorpion, para o Rodrigo, com estima por me ter ido lá visitar. Os seguintes são uma selecção de instantâneos de esboços feitos no evento; foram-me pedidos X, Batman, Catwoman, e ocasionalmente o Justiceiro, Demolidor (duas peças que lamento não ter fotografado, porque foram as que saíram melhor – talvez surjam algures na net?) e Darth Vader (o último do dia). 







UPDATE: One of the lost sketches has surfaced, featuring Daredevil, cortesy of friend & colleague Rui Alex. | ACTUALIZAÇÃO: Um dos esboços perdidos ressurgiu, figurando o Demolidor, por cortesia do amigo e colega Rui Alex.

Sem comentários:

Enviar um comentário

comentários!?