08 agosto 2023

Blast from the Past: O Ardina #3 (1993)

This year marks the 30th(!) anniversary of my editorial debut. I had produced DIY comics fanzines since 1991, with my Specter mini-zines and Dalton first two volumes, but those were only circulated among my friends. My first public publication was a comics suplement in high-school regional newspaper O Ardina/The Paperboy #3, published by my Montijo high-school.
This short comic is a satirical story featuring the high-school principal and various shenanigans and private jokes, written by
Victor Gaspar, a senior that at the time was also a Judo colleague of mine.
It’s safe to say that although I could draw, it was all very very bad. Here’s a (good) panel from the comic. Hurray for first steps!

Este ano marca o 30º(!) aniversário da minha estreia editorial. Eu produzia fanzines DIY desde 1991, com os meus mini-zines Espectro e os dois primeiros volumes de Dalton, mas esses só circulavam entre os amigos. A minha primeira edição pública foi um suplemento de banda desenhada no jornal regional de liceu O Ardina #3, editado Liceu do Montijo, que eu frequentava.
Esta BD curta é uma sátira que figura o diretor do liceu, com desventuras e piadas privadas, escrita por
Victor Gaspar, um aluno sénior que na época também era meu colega de Judo.
É seguro dizer que embora eu desenhasse, era tudo muito, muito mau. Aqui está uma (boa) vinheta. Viva os primeiros passos!

Sem comentários:

Enviar um comentário

comentários!?