Six months have gone by since the publication of The
Infante Portugal
comic, adapting into sequential literature the fictional universe
created by José de Matos-Cruz, so my next posts will share extended looks into the sketches and
preliminary drawings of the project.
Starting out, these are layouts for the cover artwork of O Infante Portugal em Universos Reunidos / The Infante Portugal in Gathered Universes (Kafre/Arga Warga), where I began from a composition similar to the cover image I created for vol.3, highlighting the "trinity" of heroes – the Infante, Constable Lusitanian and the mysterious Auroral Boreal.
Starting out, these are layouts for the cover artwork of O Infante Portugal em Universos Reunidos / The Infante Portugal in Gathered Universes (Kafre/Arga Warga), where I began from a composition similar to the cover image I created for vol.3, highlighting the "trinity" of heroes – the Infante, Constable Lusitanian and the mysterious Auroral Boreal.
Volvidos
seis meses após a publicação da banda desenha do Infante
Portugal,
adaptando à literatura sequencial o universo ficcional criado por
José de Matos-Cruz, vou partilhar nos próximos posts um olhar estendido aos esboços e
desenhos preliminares do projecto.
Para
começar, eis 'layouts da ilustração da capa d'O Infante Portugal em Universos Reunidos (Kafre/Arga Warga), onde parti de uma composição similar à imagem
da capa que criei no vol.3, salientando a “trindade” de heróis –
o Infante, Condestável Lusitano e a misteriosa Auroral Boreal
After
a few generic compositions, I started to introduce elements that
allude to the story, such as the comet and the magical artifacts
known as Perpetual Signs - the Hourglass, Compass, and Boundless
Book.
Depois de algumas montagens genéricas, comecei a introduzir
elementos alusivos à história, como seja o cometa e os artefectos
mágicos conhecidos por Signos Perpétuos – a Ampulheta, Bússola e
Livro Livre.
But ended up preferring to play with a notion of separation of
different ages and dimensions related to the characters, where the
idea of using mirrors, glass and crystals came from, as the central
graphic element in the drawing.
Mas acabei por preferir jogar com uma noção de
separação de diferentes eras e de dimensões pertinentes às
personagens, donde veio a ideia de usar espelhos, vidros e cristais
como elemento gráfico central ao desenho.
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